Hurşit Zorlu / Anadolu Grubu İcra Başkanı

Kurum değerleri, hem paydaşların beklentileri hem de kurumsal yönetişime ve hedeflere etkileri açısından, şirketler için hiç olmadığı kadar stratejik ve önemli kavramlar haline geldi. Bugün müşterilerimiz, yatırımcılarımız, ekip arkadaşımız olarak aramıza katılmaya aday gençlerimiz ve daha pek çok paydaşımız bizleri sadece ne iş yaptığımızla ya da ne üretip ne sattığımızla değerlendirmiyor. Kurum olarak var olma amaçlarımızı, nelere değer verdiğimizi, nasıl bir kültür inşa ettiğimizi ve neyi hedeflediğimizi sorguluyorlar. Kurumun çalışma prensiplerinin yanı sıra çalışanlarının davranışlarında da belirleyici olan değerler, aynı zamanda kurumun farklı konulara yaklaşımını, gelişmeler karşısındaki tepkilerini şekillendiriyor. Bir noktadan sonra, faaliyet ve kararların çerçevesini belirleyen ana kriterler haline dönüşen değerler, kurumun işini nasıl yürüttüğüne etki ederek stratejik yönetimin önemli bir faktörü halini alıyor. Devamını oku →

Can Çaka / Bira Grubu Başkanı ve Anadolu Efes CEO

Pandemi süreci, tüm dünyanın tecrübe ettiği zorlu bir dönem oldu ve olmaya da devam ediyor. COVID-19 bir sağlık konusu gibi görünse de aslında hayatımızdaki birçok alanı etkiliyor ve değiştiriyor. Bu bağlamda uzmanların bir kısmı  pandeminin 11 Eylül saldırıları ve 2008 Küresel Finansal Krizi sonrasındakine benzer bir paradigma değişimine veya türbülansa neden olabileceğini düşünüyor. OECD ise 2020 yılı için dünya ekonomisinde %2,4 oranında bir daralma öngörüyor. Devamını oku →

Tuncay Özilhan / Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı

Tarımı hem bugünün hem de geleceğin sektörü olarak gördüğümü her fırsatta vurguluyorum. Bizden sonraki nesillerimiz için kuşaklar boyunca bereketli topraklarımızın bize sunduğu miras olan tarım sektörünü geleceğe taşımak ile yükümlüyüz. Tarım, insanlığın beslenmesinde, sanayi sektörüne hammadde sağlanmasında, kırsal kalkınmada, istihdam artışında ve dış ticarette döviz kazanımında çok önemli rol oynuyor. Ayrıca, Dünya genelinde açlığın ve yoksulluğun sonlandırılması, gıda israfının azaltılması, çölleşme ve kuraklıkla mücadele, biyoçeşitliliğin korunması gibi sürdürülebilirlik ile ilgili karşı karşıya olduğumuz pek çok küresel sorunun ortak bir noktası olarak da stratejik öneme sahip. Devamını oku →

Tuncay Özilhan / Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı

Ülke ve toplum olarak normalleşme adımlarını atmaya başlamış olsak da, Covid-19 pandemisinin, hem dünyamız hem de hayatlarımız için önemli bir dönüm noktası olacağını ve hep konuşulduğu üzere bazı alanlarda yeni normallerin başlangıcı olabileceğini öngörebiliriz. Ortaya çıkan krizin başta ekonomi olmak üzere pek çok alanda küresel anlamda kayda değer değişimleri tetiklemesi kaçınılmaz görünüyor. Şirketler yatırım ve üretim stratejilerini baştan aşağıya gözden geçirecek, çalışma koşulları değişecek, bireyler, başta yeme-içme, hijyen ve sağlık alanlarına yönelik olmak üzere tüketim alışkanlıklarını yeniden değerlendirecek ve buna göre ürün ve hizmetler geliştirilecek. Sürecin en başından beri iş dünyasının ne boyutta etkileneceğine dair hesaplar yapmaya çalışsak da hala ucunu net göremediğimiz ve uzun vadeli öngörülerde bulunamadığımız bir noktadayız. Eğitim ve spor başta olmak üzere toplumsal ve ekonomik aktivitelerde önemli bir duraksama olurken, pek çok sektör derinden etkilendi. Şirketlerin kendi kendine yetebilmesinin önemi ortaya çıktı. Teknolojik altyapı ve kurumsal sürdürülebilirliğin ne kadar önemli olduğunu bu dönemde bir kez daha gördük. Dijital dönüşüm yepyeni bir boyut kazanacak. Sürdürülebilirlik çalışmalarında yol almış şirketlerin bunun faydasını fazlasıyla göreceği ve geride kalmış şirketlerin ise bu eksiği daha fazla hissedeceği bir döneme girdik. Verimlilik, sürdürülebilir iş modelleri, iş gücünün dönüşümü, doğru ve sürdürülebilir yönetim kavramları hepimizin önceliği olacak. Devamını oku →