Değişimi anlamak ve anlatmak…
Dünyadaki dijital değişimi, gelişimi görmenin ve onu kabul ederek içselleştirmenin önemine inanıyorum.
Geçmişe baktığımızda, iletişim dünyasında önemli kavramlardan biri, “Global Village – Küresel Köy” kavramıydı. Marshall McLuhan, 1960’lı yıllarda yazdığı kitaplarında bu kavramı ilk kez kullandığında, hızla sanayileşen dünyada, bu derin kavram, şimdi anladığımız şekliyle kavranamamıştı. Oysa, bugün dünyanın küresel bir köy olduğu tartışmasını uzun süre önce geride bıraktık. Değişen ve hızla gelişen yeni iletişim mecralarının hayatımıza katılmasıyla, toplumların tüm katmanlarında iletişim dilinin değiştiği ve bununla nasıl entegre olmamız gerektiğini tartışıyoruz.
Hayatın her alanında, dinamikleşen yaşam döngüsü içinde paydaşlarımızla tutarlı iletişim kurmak, gün geçtikçe daha da önem kazanıyor. Gerek bireyler gerekse de şirketler olarak mesajımızı ulaştırmak istediğimiz kişi/kurum ya da kitlelerle iletişim kurarken çok farklı araçlara sahibiz. Bu imkanlar dahilinde, sistematik bir yaklaşımla ve iletişimin gerçeklerini göz ardı etmeden çalıştığımızda, mesajlarımızın paydaşlarımıza ulaşması için yeni yöntemleri sahiplenmek önemli bir yer tutuyor.
Mesajımızı, ulaşmasını istediğimiz kitleye taşıyan mecraların sayısı ve çeşidi arttıkça, mesajı doğru hedef kitleye iletmek, alışılmışın dışında özel uzmanlık isteyen bir iletişim başlığı haline geldi diye düşünüyorum. Yakın geçmişte, sayısı kısıtlı olan konvansiyonel mecralarda, monolog iletişim ve reklam çalışmaları yapıyorduk. Günümüzde, konvansiyonel mecraların yanına ‘birbirleriyle konuşan’ dijital kanalların da eklenmesiyle diyalog odaklı bir stratejiyi benimsiyoruz. Dijital kanallarda paylaşılan içeriklerin ulaştığı kitlelerce, ne kadar istenilen düzeyde algılandığını ölçümlemek ve geri bildirim almak artık çok önemli. Bu geri bildirimler sayesinde her gün gelişiyor ve yine değişiyoruz.
Teknolojik gelişmelerle evrimini sürdüren dijital kanallar, bizlere hikayemizi hedef kitlemize anlatabilmemiz için yeni ve sıra dışı fırsatlar sunuyor. Gelişim bu yönde olunca şirketler, paylaştıkları haberlerinin ilgi uyandırabilmesi için her geçen gün yeni yollar keşfetmenin gerekliliğini ve heyecanını yaşıyor.
Bu gereklilik ve heyecanımız ile yola çıkarak, dijital dünyanın sunduğu yeni erişim şekilllerinden biri olan Facebook’un bu yıl platformunda barındırmaya başladığı 360° video ve fotoğraf özelliğini kullandık. 360° fotoğraf özelliğiyle, Grubumuzun 66 yıllık tarihinde öne çıkan noktaları, “Bir Bakışta Anadolu Grubu” çatısı altında, infografik anlatım diliyle hazırladık ve son derece yalın bir görsellikte kurumsal Facebook hesabımızdan paylaştık.
Kurumsal sayfamızın aktif olduğu günden bugüne en fazla beğeni alan ve izlenen içeriğimizin bu çalışma olduğunu görmek, internet kullanıcılarının da günümüzde çok daha hızlı ve kolay erişebileceği mesajlar bütününe ilgi duyduğunu, farklılığı yakaladığını bizlere gösterdi, onlara Facebook’ta 360 derece bülten okuma deneyimi kazandırmanın mutluluğunu yaşattı.
Konvansiyonel mecralarda sürdürdüğümüz iletişim stratejisi ile paralellik içinde olan dijital iletişim çalışmalarımızda, Anadolu Grubu’nun her alanda genlerinde olan yenilikçilik vizyonuyla hareket ederek yarattığı başarı hikayelerini sosyal medyadaki takipçilerimize yeni yöntemlerle paylaşarak çalışmaya devam ediyoruz.