İç iletişimde sürdürülebilirliğin önemine inanıyoruz
Grubumuzda ortak akıl kavramının yeri ayrıdır… Kuruluşumuzdan bu yana aldığımız birçok kararı, çalışanlarımızın katılımlarıyla alırız. Onları dinler, fikirlerinden faydalanır, yaratıcı ve inovasyona dönük projelerini hayata geçiririz. Bizi biz yapan en önemli faktörlerin başında gelir, “Ortak Akıl”
2013 yılında, 22 katlı yeni Genel Merkezimize taşındığımızda, aynı çatı altında faaliyet gösteren şirket ve çalışanlarımızın sayısı da arttı. Yeni çalışma ortamımızı tasarlarken, farklı şirketlerde görev alan, ailemizin her bir üyesinin, grubumuzla ilgili güncel haberleri sürekli olarak alabilecekleri bir ortam oluşturmak istedik. Bu amaçla ihtiyaçlarımızı belirledik ve yaratıcı, sürdürülebilir dijital bir iç iletişim projesini hayata geçirmek için fikirlerimizi değerlendirdik.
Anadolu Grubu’nun bütünleşik iletişim yaklaşımını Genel Merkez binamıza taşıma stratejisiyle, içerik pazarlamasının son eğilimlerine örnek olacak projemiz her zaman olduğu gibi yine ortak akılla yaratıldı.
İlk olarak, projemizi gerçekleştirmek için Genel Merkez binamızın uygun noktalarını belirledik. Asansör ve misafir ağırlama alanlarına, dijital, dokunmatik ekranlar yerleştirdik. Her şirketin kurum kimliği dikkate alınarak ortak bir tasarım oluşturduk. Ekranlarda yer vereceğimiz içeriklerin ana başlıklarını belirledikten sonra, kullanıcı odaklı, kolay uygulanan iki özel yazılımı, Grubumuz için geliştirdik.
Grubumuzda sosyal medya kullanımını destekliyor ve çalışanlarımızın bu mecradan beslenmelerini önemsiyoruz. Bu doğrultuda, asansör yanı dijital ekranlarımızdan çalışanlarımızın grup şirketlerimizin sosyal medya hesaplarındaki anlık içerikleri takip etmelerine imkan sağladık. Ekranlarda, Facebook ve Twitter’daki kurumsal hesaplarımız takip edilirken, video, ilan ve haber bölümlerine de içerik alanları olarak yer verdik. Trafik hepimiz için önemli. Çalışanlarımızın, trafikteki anlık gelişmeleri de İBB veri tabanından görebilmelerini sağladık.
Katlarda bulunan masalarda yer alan dijital ekranlar üzerinden, Anadolu Grubu Genel Merkezi’ne gelen ziyaretçiler, internete girebiliyor, şirketlerimizin sosyal ağ hesaplarını inceleyebiliyor, video izleyebiliyor. Dokunmatik, dijital ekranlarımız ayrıca Grup çalışanlarımızın “ortak alan”da toplantı dokümanlarını paylaşabilecekleri ve sunumlarını yapabilecekleri şekilde kodlandı.
22 katta 56 dokunmatik ekran ile hayata geçen, teknolojik, dijital iç iletişim projesi sayesinde; çalışanlarımız Grubumuz ile ilgili güncel haberleri, gündemini kaybetmeden düzenli olarak öğrenebiliyorlar.
Geliştirdiğimiz bu güçlü iç iletişim mecrasını, yurt dışına da anlattık. Grubumuzun iç iletişime verdiği önem doğrultusunda, ihtiyaca yönelik hazırlanan bu teknolojik çözümü, PR News’ Platinum PR Awards programı, Internal Publication (print or online) kategorisinde, Onur Ödülü’ne layık buldu. İletişim ile bilgiyi paylaşmanın önemine inanıyor, sürdürülebilirliğini sağlamak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.