Anadolu Grubu
8mart_blog_gorsel

Kadınların ürettiği değerin farkındayız

Anadolu Grubu olarak Anadolu’yu dünyaya, dünyayı Anadolu’ya bağlayan yıldız olmak için çıktığımız yolculukta en önemli önceliğimiz her zaman insan oldu. Toplumda her türlü ayrımcılığın kaldırılmasını sürdürülebilir kalkınmanın gereği ve en önemlisi temel insan hakkı olarak görüyor, özellikle kadın gücünün katma değerinin farkındalığı konusundaki çalışmaları odağımızda tutuyoruz. Kadınların karar süreçlerindeki etkisinin artmasıyla dünyamızın hem maddi hem manevi anlamda gelişeceğine inanan bir Grup olarak “Kadınların ürettiği değerin farkındayız” diyoruz.

Toplumsal cinsiyet eşitliğine ve kadının her alanda yarattığı katma değeri artırmaya yönelik projeler hayata geçiriyor ve kadın istihdamını destekleyen dernek, organizasyon ve faaliyetlerde yer alıyoruz. Öte yandan Grubumuzda da kadın çalışanlarımızın niteliklerini geliştirerek kadın yöneticiler yetiştirmek ve bu sayede üst yönetimde ve yönetim kurullarımızda kadınlarımızın daha fazla yer alması için çalışmalar yürütüyoruz.

2012 yılında Dünya Ekonomik Platformu ve T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı liderliğinde; Toplumsal Cinsiyet Uçurumu Raporu’ndaki ekonomik katılım ve fırsatlar uçurumunu yüzde 10’a kadar azaltmak amacı ile hazırlanan İşte Eşitlik Bildirgesi’ni imzaladık. Ayrıca tüm uygulama ve süreçlerimizde ayrımcılığa izin vermeyeceğimizi taahhüt ettiğimiz Anadolu Grubu Fırsat Eşitliği Politikasını oluşturduk. Bu doğrultuda “İşe alımlarda ve çalışma hayatları süresince çalışanlarımıza yaş, cinsiyet, ırk, din, dil, etnik köken, cinsel yönelim, inanç, medeni, sosyal veya ekonomik durum, engellilik hali, politik görüş, sendikal faaliyetlere katılım ve üyelik, hamilelik ya da askerlik hizmeti durumu açısından ayrımcılık yapmayız” ilkesiyle çalışıyoruz. Öte yandan şirketlerin yönetim kurullarında ve üst yönetimlerindeki kadın sayısını artırarak yüzde 30 oranını yakalamayı hedefleyen uluslararası Yüzde 30 Kulübü’nün üyesiyiz.

Capital Dergisi’nin “Kadın Dostu Şirketler” araştırmasında son 6 yıldır Türkiye’nin en fazla kadın yöneticiye sahip gruplarından biri olarak yer alıyoruz. Bundan büyük gurur duyuyoruz. Kadınların üretim süreçlerine katılımının kalkınmanın şartı olduğuna inanan Grup Şirketlerimiz bu alanda önemli rakamlara ulaşan projeler geliştiriyor.

Anadolu Efes, sürdürülebilirlik çalışmaları kapsamında, sürdürülebilir turizm modelleri yaratarak yerel kalkınmaya destek olmak amacıyla T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ortaklığında yürüttüğü Gelecek Turizmde ile Türkiye’nin dört bir yanındaki kadın girişimcilere projelerini hayata geçirmeleri için destek oluyor. Projenin uygulandığı bölgelerde girişimci kadınların çalışmalarına destek olmak amacıyla kooperatifler kurulmasına öncülük edildi, kadınlara farklı konularda ufuk açan eğitimler verildi. Gelecek Turizmde’nin destek verdiği projelerde bugüne kadar 300 kadına istihdam sağlandı ve bu sayı günden güne artmaya devam ediyor. Örneklerle kadın girişimcilerin bir bölgeye nasıl değer kattığına bakarsak;

●  Mardin’de açılan “İpekyolu Misafirevi” projesi ile 43 kadın turizm eğitimi aldı. Konaklama ve yeme-içme hizmeti sunan 22 yataklı iki pansiyonda kadınlara istihdam olanağı sağlandı.
●  Bursa’da hayata geçirilen “Gel Bir Gün Misili Ol” projesi ile 44 kadın, yerelde ürettikleri ürünleri proje kapsamında değerlendirebilmeleri için turizm eğitimi aldı. 25 kadın istihdam edildi. Proje ile yeniden canlandırılan ipekböcekçiliği zanaatı ve ipekten yapılan el sanatlarının pazarlama ve satışı da kadınlar tarafından kurulan İpek Evi’nde devam ediyor.
●  “Seferihisar’ın Geleneksel Mutfağı” projesi ile yöre kadınlarının, mutfak kültürlerini ve deneyimlerini ziyaretçilerle paylaşması için bir atölye kuruldu. Seferihisar adı ile markalaşan lezzetlerin www.seferipazar.com online alışveriş sitesi aracılığıyla geniş kitlelere ulaştırılmasına öncülük edildi.
●  Şanlıurfa’daki “Dünyanın En Eski Tapınağı Göbeklitepe’de Taş İşçiliği” projesi kapsamında eğitim alan kadınlar aynı zamanda Türkiye’nin ilk kadın taş işçileri oldu.
●  Kuyucak Köyü’ndeki “Lavanta Kokulu Köy” projesinde kadın kooperatifi kurulmasına öncülük edildi. Bu sayede yöre kadınlarının istihdam ve girişimcilik potansiyeli harekete geçirildi.
●  Edremit’teki “Nar Kadın ile Edremit’in Yöresel Tatları” projesi kapsamında yöre kadınlarına kişisel ve mesleki gelişim eğitimleri verilerek, ürettikleri yerel ürünleri turizm ürünleri haline dönüştürmeleri sağlandı. Kadın emeğiyle üretilen bu ürünlerin satışa sunulması sağlanarak, kadınların ekonomik açıdan güçlenmesine destek verildi.
●  “Ovacık Köyü’nde Bir Gün” projesiyle, eski bir köy okulu restore edilerek Ovacık Köyü Kadın Tohum Derneği’ne tahsis edildi. Burada kadınlar her hafta sonu düzenledikleri mutfak atölyeleriyle hem aile ekonomilerine destek oluyor hem de yöre lezzetlerini tanıtıyorlar.
●   “Perşembe’nin Işıklarını Kadınlar Yakacak” projesiyle, Sakin Şehir unvanına sahip Perşembe’nin sürdürülebilir turizme kazandırılması amacıyla eski bir konak restore edilerek, kadınların hazırladığı yöresel ürünler satışa sunuldu.

2015 yılından bugüne BM Kadın Güçlendirme Prensipleri(WEP)’nin imzacısı olan Coca-Cola İçecek (CCI), bu kapsamda verdiği taahhütler doğrultusunda Kazakistan’da uygulanan kadın girişimcilik programı Belestery ile kadınların ekonomiye katılımını destekliyor. 2017 yılında çalışmalarına başlayan CCI Gönüllülük Programı ile 1500’ün üzerinde gönüllü ile birlikte başta kadının güçlendirilmesi olmak üzere, birçok farklı alanda gönüllülük projelerine imza atmaya devam ediyor. CCI, faaliyette bulunduğu 10 ülkede kurduğu Kadın Platformları ile kadın çalışanların temsil edildiği kanallar oluşturdu. Kadın liderler yetiştirmek, kadın dostu işyeri olmak, toplumda kadının güçlenmesine katkıda bulunmak, sinerji yaratmak ve çalışırken eğlenmek prensipleriyle faaliyet gösteren tüm ülkelerin Kadın Platformları’nı 2019’da aynı çatı altında birleştiren Coca-Cola İçecek (CCI)’te kadın yönetici oranı %32.

Farklı kademelerde görev yapan toplam 12.500 kadın çalışanı bulunan Migros, yüzde 40 ile en çok kadın istihdamı yaratan şirketler arasında ilk sıralarda yer alıyor. Migros’ta halen İşkur İşbaşı Eğitim Programı (İEP) sonucu işbaşı yapan 2.579 kişinin  1.302’si yani yüzde 50’si kadınlardan oluşuyor. Migros’un kadın yönetici oranı ise yüzde 28 ile sektör ortalamasının çok üzerinde. Yöneticilerinin yüzde 98’ini iç kaynaklarından yetiştiren Migros’un Liderlik Yolu adını verdiği eğitim programında halen 500’e yakın kadın çalışan yöneticiliğe hazırlanıyor. Kadınların her alanda yeni meslekler edinmelerini destekleyen Migros’un kendi yetiştirdiği 364 kadın kasabı bulunuyor. Türkiye’de kadın kasap oranı yüzde 1 iken Migros’ta bu oran yüzde 10. Migros, 16 ilde 20 noktada hizmet veren Aile Kulüpleri ile 63 farklı dalda ücretsiz olarak isteyen herkese meslek ve beceri kursları veriyor. 35 bine yakın kayıtlı üyesi bulunan Aile Kulüplerinin kurslarından edindikleri bilgi ve becerilerle birçok kadın kendi işlerini kuruyor. İyi Gelecek Elçileri platformu ile  Migros, Money Club üyesi kadınlara hem eğlenme hem de ilham verici fikir ve görüşlerini paylaşarak kazanma şansını bir arada sunuyor.

Son 5 yılda kadın çalışan sayısında yüzde 100 artış gerçekleştiren Anadolu Isuzu, üretimde kadın işçi sayısının artırılmasına yönelik kadın işçilerin yapabileceği işleri tespit ederek meslek gruplarının belirlenmesine yönelik çalışmalar gerçekleştiriyor. Bugün, üretimde 10 kadın çalışana ulaşan Anadolu Isuzu, 2019 yılında 3 kadın çalışana operatör belgelendirme kapsamında eğitim vererek Forklift Ehliyeti almalarını sağladı. Özellikle satış sonrası hizmetler, kalite kontrol gibi alanlarda kadın üretim işçilerini bulma ve şirkete çekme yönünde çalışmalar gerçekleştiren Anadolu Isuzu, kadın işçilerin rahatlıkla çalışabilmesi için üretim ve dinlenme alanlarında iyileştirme çalışmaları gerçekleştiriyor.

Adel Kalemcilik Genel Müdürü Evrim Hizaler, üst üste 7 yıldır Türkiye’nin En Güçlü 50 Kadın CEO’su arasında yer alıyor. Üst düzey kadın yönetici oranı yüzde 31 olan Adel Kalemcilik’teki kadın çalışan sayısı yüzde 25’i buluyor.

Restoranlarındaki verimliliği yükseltmek ve çalışma ortamının gelişimine katkıda bulunmak amacıyla 35 yaş üstü kadın çalışan sayısını artırmak, McDonald’s için geçen yılın en önemli iş stratejileri arasında yer aldı. McDonald’s, 2018 yılında kadın çalışan sayısını artırmaya yönelik Hanımeli teşvik programını hayata geçirdi. Bu proje sonunda, 35 yaş üstü kadın çalışan sayısında yüzde 50 artış hedeflendi.

Tarım sektöründe kalifiye kadın çalışan sayısını artırmak için kadın çiftçilere özel eğitimler düzenleyen Anadolu Etap, kadın işgücünün niteliğini artırmayı ve ekonomiye katılımını destekliyor. Anadolu Etap; ekosistemindeki sürdürülebilirliği sağlamak ve meyve yetiştiriciliğine yeni ve çok daha gelişmiş standartlar sunmak amacıyla 2012 yılında ‘AgroAkademi’ adı altında bir eğitim merkezi kurdu. AgroAkademi, Meyve Yetiştiriciliği ve Sürdürülebilir Tarım Uygulamaları eğitimlerini,  yüzde 75’ini kadın çiftçilerin oluşturduğu 750 çiftçiye ulaştırdı. Anadolu Etap çiftliklerinde çalışan kadın ziraat mühendisleri ve teknikerleri geleceğin yöneticileri olarak yetişiyorlar. 2018 yılında çiftliklerde, yüzde 70’ini kadın çiftçilerin oluşturduğu 2000 kişiye istihdam olanağı sunuldu. AgroBurs kapsamında ise burs verilen öğrencilerin yüzde 50’si kız öğrencilerden oluştu. AgroAkademi eğitimlerine katılan 750 çiftçi içerisinde kadınların oranı yüzde 75 oldu.

Çalışmalarını sosyal alanlarda toplumsal gelişimi tetikleyerek, toplumun yaşam kalitesini yükseltecek farklılıklar ve farkındalıklar yaratmak üzere yürüten Anadolu Vakfı, Gelişen İstanbul’un Değer Yaratan Kadınları projesi ile 430 kadına yönelik çeşitli seminer ve atölye çalışmaları düzenledi ve mentorluk desteği verdi. ‘Anadolu’nun Kadınları’ projesi ile kadınların bireysel ve toplumsal yaşamlarını iyileştirmelerine destek olan Anadolu Vakfı, 18-55 yaş arasındaki kadınların gelişimlerini destekleyici imkanlar sağlayarak ekonomik ve sosyal konumlarını güçlendirmeyi amaçlayan program kapsamında Nevşehir ve Samsun’da 10 seminer ile 385 kadına eğitim verdi. ‘Değerli Öğretmenim’ projesi ile Sosyal Girişimcilik teması altında yenilikçiliği ve sürdürülebilir çözüm üretme kabiliyetini destekleyen Anadolu Vakfı, bu bağlamda eğitim sistemi içinde yer alan öğretmenleri odağına alarak 2014- 2018 döneminde, 45 ilde 60 binin üzerinde öğretmene ulaştı. Çoğunluğu kadın olan öğretmenlerin çarpan etkisi, ders verdiği okullardaki öğrencilerin yanında, evindeki çocuklarını da kapsıyor. Çalışanlarının desteğiyle, yardım talebinde bulunmuş ve/veya yardıma ihtiyacı olduğu tespit edilmiş kurumlara sürdürülebilir bir anlayışla yardım elini uzatmaya devam eden Anadolu Vakfı, gönüllülük esasıyla yapılan yardımlarla 8 kurumdaki kadınlara ve çocuklarına ihtiyaç malzemeleri ulaştırdı. Vakfımız ayrıca 2018-2019 Eğitim yılı için Burs Programı kapsamında akademik ve sosyal açılardan başarılı fakat maddi olanaklardan yoksun üniversite çağındaki 318 genç kızın eğitimine destek oldu. 2014 yılından bugüne Mentorluk Programı ile 97 kız öğrencinin kişisel ve kariyer gelişimleri için çalışan Vakıf, program dahilinde düzenlenen seminer ve etkinliklerle toplumsal sorunlara duyarlı, çözüm odaklı, öz güven sahibi, kişisel gelişimin sürekliliğini önemseyen, evrensel değerleri dikkate alan güçlü ve vizyoner kadınlar yetiştirmeyi hedefliyor. Sağlıkta Sosyal Sorumluluk Projesi ile 2005 – 2018 yılları arasında 21.286 kadına (ihtiyaç sahibi, engelli, huzurevi ve engelli rehabilitasyon merkezi sakini), 72.686 muayene, 1.670 ameliyat, 18.264 gün yatarak tedavi ve 266.871 tetkik hizmeti verildi. Proje kapsamında toplamda 576.839  sağlık hizmetinin %62,2’si kadınlar için sağlandı.

Anadolu Sağlık Merkezi & Anadolu Efes Spor Kulübü, meme kanserinde erken tanının önemine dikkat çekmek amacıyla 2014 yılından bugüne Pembe Top Sahada projesini gerçekleştiriyor. Projenin bu yıl beşincisi gerçekleştirildi. Meme kanserinde daha önce hiç kullanılmayan Pembe Top ikonunun taşıyıcı güç olarak kullanıldığı proje ile 2014 yılında Türkiye’de ilk kez bir basketbol maçının hava atışı pembe top ile yapıldı. Ayrıca Anadolu Efes Spor Kulübü’nün maskotu Çaylak, Sinan Erdem Spor Salonu’nda oynanan karşılaşmalarda kadın taraftarlara çiçeklerle “Hoş geldiniz” diyor. Bilet ve kombine sahiplerinin yüzde 25’i kadın taraftarlardan oluşuyor. Anadolu Efes Fan Club üyelerinin yüzde 22.1’i kadın taraftarlardan oluşuyor.

Sektördeki kadın platformlarına destek veren AND Gayrimenkul’de beyaz yaka çalışanlar içerisinde kadınların oranı yüzde 60. Bu rakam yönetici seviyesinde yüzde 61. Öte yandan AEH Sigorta’da çalışanların tamamı kadınlardan oluşuyor. Kadın Genel Müdür tarafından yönetilen Efestur’da ise üst düzey kadın yönetici oranı yüzde 75. Tüm kadronun yüzde 52’si kadın çalışanlardan oluşuyor.

Anadolu Grubu olarak kadının yarattığı değer konusunda farkındalığı artırma yolundaki çalışmalarımıza devam ediyor, toplumsal cinsiyet eşitliğini destekliyoruz. Kadınların daha fazla söz hakkına sahip olduğu bir geleceğin daha aydınlık olacağının bilinciyle tüm faaliyetlerimizde onların gücünden destek alıyoruz. Tüm kadınlarımıza saygılarımızı sunuyor, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nü en içten dileklerimizle kutluyoruz.

Yorumlarınızı bekliyoruz

e-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>