Ayşe Kırımlı / Adel Kalemcilik Pazarlama Direktörü
ayse_kirimli_blog_gorsel

Sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk… Özellikle son yıllarda hemen hemen tüm şirketlerin gündeminde olan kavramlar… İç içe geçmiş, benzer gibi görünse de aslında birbirinden tamamen farklı kavramlar.

Kurumsal sosyal sorumluluk şirketlerin kurumsal vatandaşlar olarak kendi inisiyatifleriyle gönüllü olarak gerçekleştirdikleri uygulamaları kapsar. Burada amaç kurumun tüm paydaşlarına karşı “etik” ve “sorumlu” davranarak topluma katkı sağlamaktır. Ancak bir kurumsal sosyal sorumluluk projesinin başarısı, oluşturduğu “sosyal etki” ve “sürdürülebilirliği” ile doğru orantılı olmalıdır.

Biz de Adel Kalemcilik olarak kurulduğumuz günden bugüne, özümüzde barındırdığımız “iyilik” değeriyle, tüm sosyal sorumluluk çalışmalarımızı paydaşlarımıza ve topluma fayda sağlama amacı ile ve sürdürülebilir projelere destek vererek gerçekleştirmeye çalışıyoruz.

Bu anlamda bugüne kadar birçok proje gerçekleştirdik. Örnek vermek gerekirse, Faber-Castell markamızla 2012 yılından bu yana sürdürdüğümüz “Yaratıcı Çocuk, Yaratıcı Beyin” seminerleriyle sınıf ve resim öğretmenlerine yaratıcılığın ilköğretimde önemini anlatan eğitimler veriyoruz. Büyük bir heyecanla gerçekleştirdiğimiz seminerler aracılığıyla, öğretmenlerin mesleki gelişimlerine ve çocukların yaratıcılıklarının gelişmesine katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Çocuklara pedagojik olarak nasıl yaklaşılmalı, çocukta yaratıcılığı harekete geçirmek için nelere dikkat edilmeli, hangi araçlar kullanılmalı vb. gibi konuları uzman eğitimciler aracılığıyla anlattığımız seminerlerle bugüne kadar 400’e yakın okul ve 1.000’den fazla öğretmene ulaştık. Elbette yeterli değil ancak bunu önemli bir adım olarak görüyoruz ve önümüzdeki yıllarda Türkiye çapında yaygınlaştırmak için çalışmalarımızı büyük bir titizlikle sürdürüyoruz.

Sadece öğretmenlere değil, öğrencilere de ulaşmak ve onların yaratıcılıklarını göstermelerine ürünlerimizle destek olmak istiyoruz. Türkiye’de okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasına katkıda bulunmayı amaçlayan Çocuklar Gülsün Diye projesi kapsamında okulların tüm kırtasiye ihtiyaçlarını karşılıyoruz ve aynı zamanda yılda 200.000’den fazla öğrenciye kırtasiye yardımında bulunuyoruz. “Hayallerini şekillendirip renklendirerek iz bırakmak isteyen herkesin hayatında olmak” vizyonuyla çocuk ve eğitim ile ilgili projelerde yer almaktan büyük memnuniyet ve heyecan duyuyoruz. Birgün yardım elimizin ihtiyacı olan tüm okullara, tüm çocuklara ulaşabilmesi hayaliyle çalışıyoruz.

Uğurlamaya hazırlandığımız 2014 yılında 45. yılımızı kutladık. Bu özel yılımızda Unicef, Koruncuk Vakfı ve Baksı Müzesi’ne özel ürünler tasarlayarak ürünlerin satışından elde edilen gelirler ile kurumlara kaynak yaratmayı hedefledik. 2015 yılında da toplumsal gelişime büyük fayda sağlayan kurumlara destek olmayı sürdüreceğiz.

Sponsorluk kavramına gelince; kurumsal iletişim bütünlüğü içerisinde tıpkı reklam, satış, halkla ilişkiler gibi kurumun iletişim amaçları doğrultusunda kullanılan iletişim araçlarından biridir. Kurumlar sponsorlukta bir olay veya etkinliğin masraflarını üstlenir ve bu birliktelikten bir fayda bekler.

Bu çerçevede, her şeyin kağıda çizilen tek bir çizgi ile başladığından ilham alarak gerçekleştirdiğimiz Faber-Castell “Tek Çizgide Hayallerim” sponsorluk projesi de gençlere konuşmak yerine, gençlerin kendilerini ifade etmelerine fırsat vererek onların hayallerine tercüman olmaya çalıştığımız bir proje. Gençler ellerini kaldırmadan, tek bir çizgi ile bize hayallerini anlattılar, biz de milyonlarla paylaşmalarına aracı olduk. Geçen sene 4 il, 8 üniversitede gerçekleştirdiğimiz projede, bu sene 14 il, 20 üniversitede gençlerle buluştuk ve 7.000’i aşkın hayale ulaştık. Bu çalışma aynı zamanda gençlerin hayalleri ile ilgili yapılan bir Pazar araştırması niteliği de taşıyor.

Faber-Castell ile gerçekleştirdiğimiz bir diğer sponsorluk çalışması da Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü öğrencileri ile birlikte organize ettiğimiz “Genç Çizgi” oldu. 2013-14 Eğitim Yılı’nın Güz Dönemi’nde 10 tasarım öğrencisi, 14 hafta boyunca haftada bir gün desen çalıştılar ve bu desenler Faber-Castell’in 2015 koleksiyonundaki çanta, kalem, kalem çantası, silgi ve defterlerinde hayat buldu. Ürünler Mart 2015’den itibaren birçok kırtasiye satış noktasında tüketiciyle buluşacak, Mimar Sinan Üniversitesi Tekstil ve Moda Tasarımı öğrencileri tarafından tasarlandığı belirtilecektir.

Bu çalışmalarla, Faber-Castell markamız ile gençlerin dünyasında, onların yaratıcılıklarını, hayallerini hayata geçirmelerine yardımcı oluyoruz. Onların kendilerini ifade etmelerine imkan sağlıyoruz. Bunu yaparken, onları dinlemeye, beklentilerini, endişelerini, hayallerini öğrenmeye çalışıyoruz.

Tüm bunların yanında müzeler, okullar, oteller ve parti evlerindeki Faber-Castell “Yaratıcılık Atölyeleri” ile de çocukların yaratıcılıklarını destekliyor, kendilerini rahatça ifade edebilecekleri ortamlar yaratıyor ve yılda 100.000’den fazla çocuğa erişiyoruz.

İnanıyoruz ki kurumlar; içinde bulundukları topluma, insanına, çevreye sağladığı katma değer ölçüsünde başarılıdır. Adel Kalemcilik olarak 45 yıldır olduğu gibi, hem sponsorluk hem de kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarımızla, bundan sonra da içinde bulunduğumuz topluma katma değer sağlayan projeler içinde yer almaya devam edeceğiz.

Bir yorum yapılmış

  1. Ayşegül Tokul 23/01/2015 13:05 tarihinde yazdı

    Biliyoruzki günümüzde birçok şirket kurumsallaşmak adına yatırımlar yapmakta, projeler geliştirmekte,sosyal sorumluluk faliyetlerine zaman ayırmaktadır.Elbette her proje kendi içinde ayrı bir öneme sahip.Fakat yadsınamaz bir gerçek ve gurur duyulmayı hak eden bir şey varsa oda;geleceğimizi emanet edeceğimiz,toplumumuzun göz bebeği çocuklarımızın hayallerine ulaşmaktır…Ayşe hanımın söylediği gibi bu sosyal etkidir ve coçuklar sayesinde sürdürülecektir.Bunun için Adel Kalemciliğe teşekkür ederiz..!

Yorumlarınızı bekliyoruz

e-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>