Seda Çınlar / Coca-Cola İçecek Grup Sürdürülebilirlik Müdürü

İklim krizi ve insan hakları ihlallerinin doğurduğu çevresel ve sosyal sorunların çok daha görünür ve etkili olmasıyla şirketler, sürdürülebilirliğin, moda bir kelime ya da trendden öte, iş yapış şekillerini doğrudan etkileyen bir kavram olduğunu içselleştirdi.

Şirketlerin sürdürülebilirlikte başarıya ulaşmasının yolu sürdürülebilirliği sadece sosyal sorumluluk veya sadece çevresel sürdürülebilirlik çerçevesinde ele almalarından ziyade, değer zincirindeki paydaşların beklentilerini ve işin sürekliliği için gereksinim duyulan sermaye öğelerini doğru tespit etmelerinden geçiyor. Yani, sürdürülebilirliğin iş modeline ve stratejiye entegrasyonu, o şirketin dayanıklılığı, çevikliği ve sürdürülebilir büyümesinde kritik bir etmen.

Devamını oku →

Pelin Yazıcı / Anadolu Isuzu Çevre ve Sürdürülebilirlik Yöneticisi

İçinde bulunduğumuz dönemde iklim değişikliği, dünyamızın sürdürülebilirliği için önemli riskler yaratıyor ve iklim kriziyle mücadele için ciddi önlemler alınıyor.

Tüm dünyayı etkisi altında bırakan iklim kaynaklı sorunları yaşarken, şirketlerin paydaşları ve değer zincirleriyle iş birliği beklentileri de bu konudaki olumsuz etkileri önlemek adına değişim gösteriyor. Müşteriler artık firmalardan çevreye daha duyarlı, teknolojiyi çevre adına kullanan, çevresel sürdürülebilirliği olan yatırımlar bekliyor. Şirketlerin, günümüz koşullarında bu alandaki stratejilerini oluşturma ve yönetme süreçlerini anlamlandırabilmek için dünyadaki gelişmelerden kısaca bahsetmek istiyorum. Devamını oku →

Gökçe Dayı / Anadolu Efes Spor Kulübü Pazarlama ve Kurumsal İlişkiler Müdürü

Anadolu Efes Spor Kulübü, Anadolu Grubu’nun sürdürülebilir bir anlayışla değer katmak için çalışma bakış açısının ortaya çıkardığı en önemli başarı hikayelerinden biridir.  Parçası olmaktan büyük gurur duyduğum başarı hikayemiz, geçtiğimiz sezon aynı anda hem Turkish Airlines EuroLeague hem de ING Basketbol Süper Ligi’nin şampiyonu olmamızla taçlandı. 1976 yılından bu yana olduğu gibi bu sezonda da Türk basketbolunun sürdürülebilirliği ve basketbol kültürünün daha fazla gence ulaşması için çalışmalarımızı tüm hızıyla yürütüyoruz. Devamını oku →

Çiğdem Keskin / Anadolu Grubu Kurumsal İletişim Müdürü

Tüm dünyada ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda hayatlarımızın dönüşüm yaşadığı bugünlerde, sürdürülebilirlikle ilgili farkındalık giderek artıyor. İletişim teknolojileri gelişiyor ve bu doğrultuda bilgiye erişim kolaylaşıyor. Toplumların, yaşanabilir bir dünya için gerekli olan küresel kalkınmayla ilgili doğru bilgilere kesintisiz bir şekilde erişebilmesi ise artık yaşamsal bir önem taşıyor. Devamını oku →