Gökçe Dayı / Anadolu Efes Spor Kulübü Pazarlama ve Kurumsal İlişkiler Müdürü

Avrupa basketbolu, doğru pazarlama stratejileri ve istikrarlı ekonomik planlamalarla birlikte gelişimini hız kesmeden sürdürüyor.

Turkish Airlines EuroLeague ve yerel basketbol liglerindeki marka değerinin yükselmesi ve daha fazla saygın markanın bu ekosisteme dahil olması ile birlikte basketbol, büyüyen bir iş sektörü haline geliyor.

Son 10 yıldır bu gelişim içerisinde doğru organizasyon yapıları ve ekonomik stratejilerle hareket eden takımların farklı bir konuma yükseldiğine de şahit oluyoruz.

Biz de Anadolu Efes Spor Kulübü olarak bu çerçevede Avrupa’da her alanda referans bir spor kulübü olma vizyonumuzu sürdürüyoruz. Kulüp olarak saha içinde alınan sonuçlar kadar basketbolseverlere sunduğumuz eğlence ve sektörü büyütecek bakış açısı ile çalışmaya da büyük önem veriyoruz.

Uzun vadeli pazarlama ve iş planlarımız, taraftarlarımıza yönelik etkinliklerimiz ve biletleme operasyonlarımız sayesinde bu alanlarda sadece Türk basketboluna değil Avrupa’ya da örnek oluyoruz.

Özellikle 2016-2017 sezonu başından itibaren uygulamaya soktuğumuz “dijital dönüşüm” stratejimizle birlikte kısa süre içerisinde çok başarılı sonuçlar elde etmeye başladık.

Tüm çalışmalarımızın ne kadar başarılı olduğunun bir başka kanıtı ise büyük başarı elde ettiğimiz “Euroleague Devotion Marketing Awards” yarışması oldu. Uygulamaya geçirdiğimiz dijital dönüşüm stratejimiz sayesinde Euroleague tarafından “Avrupa’nın En İyi Pazarlama Yapan Takımı” seçilmek, ne kadar doğru yolda olduğumuzun da bir göstergesi oldu.

Bugüne kadar Euroleague tarafından Pazarlama Ödülü kazanan tek Türk takımı olma başarımızın yanına Avrupa genelinde bu Pazarlama Ödülünü üç kez kazanan tek takım olma onurunu da ekledik.

Her takımın, gerçekleştirdiği pazarlama projeleriyle katılabildiği Pazarlama Ödülü değerlendirmelerinde bize birinciliği getiren vizyon ise “Dijital Dönüşüm ve Taraftarlara Yönelik Uygulamalar” oldu.

Her dönüşümün bir manifestoya sahip olması bakış açıcından hareketle “Gücünü Ortaya Koy” mottosu altında manifestomuzu hayata geçirdik. Yeni manifestomuzla birlikte kulübümüz ve taraftarlarımız arasındaki iletişimi daha da kuvvetlendirdik.

Bu adımın ardından taraftarlarımızın maç deneyimini daha konforlu kılmak adına dijital bilet devrimini mümkün kılarak sezon boyunca kombinelerimizin %51’inin ve maç biletlerimizin %72’sinin dijital hale gelmesini sağladık. Taraftarlarımız, Abdi İpekçi Spor Salonu’ndaki karşılaşmalarımıza akıllı telefonlarının yardımıyla kolaylıkla giriş yapabildi.

Dijital dönüşüm stratejimiz çerçevesinde sosyal medya platformlarındaki hesaplarımızı daha aktif kullandık ve paylaşım dilimizi daha eğlenceli hale getirdik. Bu sayede sosyal medyada da basketbolseverlerin hayatının bir parçası olduk.

Türkiye’nin en kapsamlı taraftar platformu olan Anadolu Efes Fan Club’ı da içinde bulunduran “Anadolu Efes Spor Kulübü Mobil Uygulaması”nı da yine 2016-2017 sezonu içerisinde yeniledik. Gerçekleştirilen güncellemeyle birlikte taraftarlarımızın uygulamaya daha hızlı bir şekilde üye olmasını ve puan kazanmasını sağladık. Ayrıca periyodik olarak taraftarlarımıza daha fazla kampanya ve fırsat sunmayı sezon boyunca sürdürdük.

“Dijital Dönüşüm ve Taraftarlara Yönelik Uygulamalar” stratejimizi 2020 yılına kadar sürdürmeyi planlıyoruz. Anadolu Efes Spor Kulübü olarak 2020 hedeflerimizi ise şu şekilde belirledik:

● Dijital biletlemede %99’a ulaşma
● Sosyal medyada 1 milyon takipçi
● 50.000 Fan Club üyesi

Bu hedeflerimize daha 2020 yılı gelmeden ulaşacağımıza eminiz. Çünkü Türkiye’ye basketbolu sevdiren takım olarak spora gönül vermiş herkesin kulübümüzle olan duygusal bağını geliştirebileceğimize güveniyoruz.

Basketbolun sadece bir spor olmadığının bilincinde olarak, içinde bulunduğumuz eğlence sektörünü geliştirmek ve bu pazarı büyütürken hedeflediğimiz kitleler ile olan bağımızı Anadolu Grubu ile sinerji yaratacak şekilde kurgulamaya devam edeceğiz.

Anadolu Efes Spor Kulübü olarak Türk basketbolunu saha içinde olduğu kadar saha dışında da başarıyla temsil etmeyi, Avrupa’da her alanda referans bir spor kulübü olmayı önümüzdeki sezonlarda da sürdüreceğiz.

Bir yorum yapılmış

  1. Avatar laf sözlük 12/08/2017 02:53 tarihinde yazdı

    Başarılar dileriz.

Yorumlarınızı bekliyoruz

e-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*