Demir Şarman / Anadolu Etap Genel Müdürü
etap_doal_blog_gorsel

Türkiye’nin ilk meyve markası: Doal

Anadolu Grubu, Özgörkey Holding ve dünyanın en büyük portakal suyu üreticilerinden Brezilyalı Cutrale Grubu’nun güç birliğiyle kurulan Anadolu Etap olarak, 6 yıl önce kendimize büyük hedefler koyarak yola çıktık. Türkiye’nin en büyük meyvecilik ve meyve suyu üretimi projesini hayata geçirmek için büyük bir heyecan ile çalıştık.

Faaliyetlerimizi sürdürdüğümüz üç iş birimimiz olan meyve suyu, taze meyve ve plantasyon operasyonlarımıza büyük yatırımlar yaptık. Şu ana kadar yaptığımız toplam yatırım tutarı 290 milyon dolara ulaştı.

2010 yılında yaptığımız plantasyon yatırımının amacı, bir yandan kendi fabrikalarımızda oluşan yüksek kaliteli hammadde ihtiyacını, diğer yandan da taze meyve sektöründeki talebi karşılamaktı.

Plantasyon çalışmalarımız kapsamında ilk fidanımızı, 23 Nisan 2011 tarihinde diktik. Bugün, beş farklı bölgede, 25 bin dekar alanda kurulu altı çiftliğimizde, 3 milyon 500 bin dikili meyve ağacına ulaştık. Ağaç sayımızın Haziran 2016 itibarıyla 4 milyonu geçeceğini öngörüyoruz. 2020 yılı hedefimiz ise 50 bin dekar arazi üzerinde 10 milyon meyve ağacına ulaşmak.

Çiftliklerimizde şeftali, nektarin ve elma başta olmak üzere armut, nar, vişne, kiraz, kayısı, portakal ve erik olarak toplam 10 farklı meyvenin 150 cinsini yetiştiriyoruz. Deneme bahçelerimizde ise yüzlerce meyvenin çeşidi ve cinsleri mevcut.

Meyve suyu operasyonlarına yönelik yaptğımız yatırımlar sonucu Mersin ve Denizli’de bulunan fabrikalarımız Türkiye’deki en yüksek meyve işleme kapasitesine ulaştı. 2015 yılında 160 bin ton meyve işleyerek, Amerika’dan Japonya’ya uzanan geniş bir coğrafyada müşterilerimize  hizmet verir hale geldik.

Kuruluşumuzdan bu yana geçen zaman diliminde, hedeflerimiz doğrultusunda önemli bir yol kat ettik. Geldiğimiz noktada, Türkiye’nin en yüksek meyve işleme kapasitesine sahip ve en geniş arazilerinde meyve yetiştiriciliği yapan, öncü ve yenilikçi bir firma olduğumuzu söyleyebilmenin gururunu yaşıyoruz.

Sosyal, ekonomik ve çevresel sürdürülebilirliği en önemli değeri olarak belirleyen Anadolu Etap, Ağustos 2014’te Sürdürülebilir Tarım İlkeleri’ni ilk yayınlayan şirket oldu.. Anadolu Etap’ın ekosisteminde meyve yetiştiriciliğine yeni ve çok daha gelişmiş standartlar sunma ve sürdürülebilirliğini sağlama yönündeki arzumuzla, 2012 yılında “Anadolu Etap AgroAkademi”yi kurduk. 2015 yılında başlatığımız Anadolu Etap AgroAkademi Çiftçi Modülü “Meyve Yetiştiriciliği ve Sürdürülebilir Tarım Uygulamaları” eğitimleriyle modern meyve yetiştirme tekniklerini ve sürdürülebilir tarım ilkelerini yaygınlaştırmayı, plantasyonlarının bulunduğu bölgenin ekonomik ve sosyal gelişimine katkıda bulunmayı, bu amaçla kadın çiftçilerin eğitimine öncelik vererek kadın işgücünün niteliğini artırmayı ve ekonomiye katılımını desteklemeyi hedefliyoruz.

Bugün itibarıyla toplamda 250 çiftçinin katılımı ile gerçekleşen “Anadolu Etap AgroAkademi Çiftçi Modülü” Eğitimleri, 6 çiftliğimizin bulunduğu illerde özellikle kadın çiftçilerin katılımını öncelik vererek Türkiye’nin stratejik sektörlerinden biri haline gelen tarım sektörünün sürdürülebilirliği için sosyal sorumlulukta farklı bir pencere açmaya devam edecek.

Türkiye, yıllık üretimi 18 milyon ton olan bir meyve ülkesi. Buna karşın bölünmüş toprak yapısı nedeniyle üreticiler daha çok küçük ve orta ölçekli. Markalaşmanın olmadığı bir pazar yapısı var. Meyve tüketimi ise ülkemizdeki beslenme piramidinde yaklaşık %14 olan oranıyla oldukça önemli bir yere sahip.

Türkiye İstatistik Kurumu verisine göre, yıllık kişi başı meyve tüketimi 120 kilogram; bu rakam, 74.1 kilogram olan dünya ortalamasının üstünde. Bununla birlikte 141 kilogram olan İtalya; 139 kilogram olan Brezilya; 126 kilogram olan İngiltere kişi başı tüketimini gözönünde bulundurursak, pazarımızda ciddi bir büyüme potansiyeli olduğunu söyleyebiliriz.

Yaptırdığımız araştırmalar, ülkemizde meyvenin, sağlıklı beslenmenin çok önemli bir parçası olarak kabul edildiğini gösteriyor. Dolayısıyla tüketicilerin doğal ve güvenilir bir meyve markasına ihtiyaç duyduğunu fark ettik. Türkiye’deki toplam meyve tüketiminin %60’ının çocuklu aileler tarafından yapılıyor olması da bu tespiti doğrulayan bir araştırma sonucu olarak, bize çalışmalarımızda yol gösterdi. Sağlıklı beslenmede bu kadar önemli rolü olan meyvenin tüketiminin artırılması noktasında güvenilir bir markanın, olumlu etkisi olacağına inandık.

Kuruluş hedeflerimizden birini daha gerçekleştirerek Türkiye’nin ilk meyve markası Doal’ı pazara sunmanın heyecanını yaşıyoruz.

Altı yıl önce sağlıklı nesiller için sağlıklı meyveler sloganıyla yola çıktık. Anadolu Etap olarak, söz verdiğimiz gibi tüketicilerimizin hem çocukları hem de kendileri için doğallığından şüphe duymadan, güvenle tüketebilecekleri sertifikalı bir meyve markası oluşturduk.

Doal markası ile tüketicilerimize Türkiye’nin en büyük meyve bahçesinden en saf haliyle meyveyi sunmayı; Anadolu Etap uzmanlığı ve güvencesiyle taahhüt ediyoruz. Uluslararası gereçerliliği olan Global G.A.P ve Türkiye’de geçerli olan İyi Tarım Uygulamaları sertifikalarına sahip Anadolu Etap olarak, çiftliklerimizde insana, toprağa, doğaya duyarlı ve kontrollü tarım yapıyoruz.

Hem kendi çiftliklerimizde yetiştirdiğimiz, hem de kontrolümüzdeki bahçelerden temin edilen ve Doal markası ile satışa sunulan meyvelerimiz, 600 farklı aktif maddenin kontrolünün yapıldığı testlerle analiz ediliyor. Meyvelerimiz bu testlerden temiz çıkıyor. Uzun zamandır özlemi çekilen ve gönül rahatlığı ile yenebilecek lezzetli meyveyi tüketicilerle buluşturan Doal, meyve pazarında önemli bir ihtiyacı karşılayacak.

Doal öncelikli olarak İstanbul’daki Migros ve Carrefour gibi zincir marketlerde satışa sunuldu. Yaz döneminde ise Türkiye genelindeki tüm ulusal zincirlerde yerini almaya başlayacak. Ayrıca seçkin hal noktalarındaki toptan satışlar aracılığıyla, önde gelen manavlarda ve semt pazarlarında  tüketicilerimiz Doal markalı meyvelerimizi bulabilecek.

Türkiye’nin en büyük meyve bahçesinden en saf haliyle meyve taahhüdü veren Doal’ın, pazarın beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayarak, en kısa zamanda Türkiye’nin tercih ettiği meyve markası olacağını düşünüyoruz.

Yorumlarınızı bekliyoruz

e-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>