Ayşegül Özkavukçu - Migros Ticaret A.Ş. Migros Up Grup Müdürü / Ferit Cansever - Migros Ticaret A.Ş. İş Geliştirme ve İnovasyon Direktörü

Bizi biz yapan bireysel değerlerimiz, içinde bulunduğumuz ekibin değerleri, kurumumuzun değerleri ve toplumun değerleri, bir saatin dişli çarkları gibi birbiri ile uyum içinde işlediğinde uzun yıllar devam eden, sürdürülebilir ve hatta rol model yapılar ortaya çıkıyor. Yenilikçilik, bizim en üst sırada gelen değerlerimizden biri. Özünde bir meydan okuma var ve bu mevcut durumu kabul etmeyip gelecekteki gelişmeleri öngörerek şimdiden adım atabilme cesaretini gösterenlerden oluşan bir ekibin işi. Bu ekibin hedefi net olsa da çıktıkları yol belirsizliklerle doludur. Kocaman toz bulutları ile kaplı bir yol hayal edelim. Bu toz bulutlarını aralayarak önümüzü görebilir, sonuca varabiliriz. Toz bulutunun arkasını görmenin ön şartı yola çıkmak, belirsizliklerle başa çıkmanın yolu da donanımlı bir ekiptir. Farklı disiplinlerden gelen, farklı bakış açılarına sahip ve teknik olarak yetkin olmanın yanı sıra davranış seti anlamında kendini sürekli geliştiren kişilerden oluşan bir ekip, ortak hedeflere koşup, inandıkları yolda ilerleyecektir.

Vizyonunda “ilklerin adresi” olmayı barındıran Migros; bir Anadolu Grubu şirketi olarak, yenilikçilik değeri yukarılarda olan bireylerin çalışıp kendini ve içinde bulunduğu ortamı geliştirebileceği kurumsal yapıların en başında geliyor. Sektörde yenilikçiliğimiz ile bilindiğimiz gibi “Bunu yapsa yapsa Migros yapar” cümlesini duyduğumuz ilklerin ortamındayız. Bundan 8 sene önce perakende sektörünün ilk Ar-Ge merkezini kuran Migros, yenilik üretme sürecine ivme, prestij ve yaygınlık kazandırdı. Bizler de kendi işlerimizde sürekli yenilik üretmenin yeni yollarını arıyor ve bunların hem Türkiye’de hem dünyada bilinir hale gelmeleri için çabalıyoruz. Vizyonumuzdan aldığımız güç ile, mağazacılık uygulamalarından e-ticaret yaklaşımlarına, tedarik zinciri ağından finansal uygulamalara, yetenek yönetiminden yapay zeka uygulamalarına; sürdürülebilir tarım uygulamalarından marka iletişimine kadar son derece zengin süreç portföyümüzü sürekli geliştirmeye çalışıyor, globaldeki gelişmeleri yakından takip edip, şirketimizdeki tüm arkadaşlarımızla bültenler halinde paylaşıyoruz. Böylece şirketin tüm kreatif kaslarını harekete geçirip “İyi Fikir İyi Proje” platformumuzla bu fikirlerin değere dönüşmesini sağlıyoruz.

Yenilikleri beslediğimiz iki ana kol; stratejilerimiz ve iç-dış müşteri beklentileridir. Bugünün müşterisinin yanında, geleceğin müşterisinin gelecekteki beklentisini öngörüp ona göre adımlar atabilmek, yani geleceğe yön verenlerden olmak ana motivasyonumuz. Mağaza içinde kendi akıllı telefonunuzla alışveriş yapabileceğiniz MKolay, plaza ve iş merkezlerine yönelik olarak tasarladığımız tamamen self-servis MKolay Kantin, mağaza içindeki taze meyve sebzelerin satış, stok ve kayıplarını aynı anda iyileştiren patentli otomatik sipariş sistemimiz, verimliğimizi ve operasyonumuzu iyileştirmek üzere geliştirdiğimiz yapay zeka ve RPA uygulamalarımız, müşterinin hayatını kolaylaştıran imza projelerimizden mağazadan mağazaya para transferi, fatura ödeme, para üstü biriktiren Kumbaram, Money Club Kart ile İstanbul başta olmak üzere diğer şehirlerimizin ulaşım kart entegrasyonları, fintech projelerimizden de öteye geçerek bir şirkete dönüşen Moneypay son birkaç yıldaki projelerimizden bazıları.

Her yıla birden çok radikal inovasyonu sığdırırken 2021 yılında yenilik üretmenin yeni yollarından birinin girişimcilerle etkin işbirliği olduğuna inanarak Migros Up platformunu kurduk. Birkaç yıldan bu yana girişimci ekosistemi dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyümeye başladı, daha da büyüyeceğine inanıyoruz. Migros inovasyon konusunda öncü ve bu işi iyi biliyoruz. Dahası, girişimciler ürünlerini geliştirirken gerçek müşteri ile gerçek ortamda testlerini yapıp hızlı geri bildirimlerle ürün tasarımlarını finalize ederse doğru ürünü doğru pazar için olabildiğince hızlı sunabilir. Migros, diğer benzeri start-up girişimlerinden farklı olarak zengin süreç portföyünü girişimcilerin ürünlerini geliştirmeleri için onlara bu ortamı sağlayarak bu alanda da öncü ve rol model olma vizyonunu ortaya koydu. Özellikle start-uplara, perakende sektöründeki gerçek müşteri sorunlarına çözüm bulma imkanı verirken, Migros-up ekibinin bilgi ve tecrübesini girişimcilerle paylaşmasının avantajını sunmakta. Girişimcilerle işbirliği demek; iki ekibin birbirinin dinamiğini anlayıp ortak bir kurguda buluşabilmesi anlamına geliyor. Burada odaklandığımız en önemli kelime “Hız”. Ne yaparsak yapalım hızlı yapmalıyız. Hızlı başar, hızlı kaybet ve hızlı öğren mottosuyla girişimcilerle Migros uzmanları aynı çevik takımda ortak hedefe koşarak bunu gerçekleştiriyor. Deneyimimizle ve teorik bakış açısıyla tasarladığımız sistemi 2021’de işletmeye başladık ve aldığımız sonuçlar beklediğimizin de ötesinde gerçekleşti. Ekip olarak ortak hedefe koşabilmekten aldığımız güce odaklanarak, Türkiye’ye değil dünyaya örnek olacağımıza inancımız tam.

A noktasından B noktasına giderken ara ara navigasyonu yeniden çalıştırdığımız gibi, yenilik üretirken de mola noktalarında durup yeniden fırsatları ve tehditleri değerlendirerek ilerliyoruz. Ürünümüze, düşüncemize aşık olmadan süreci yeniden ele alabilmeyi başarıyoruz. Yeniliğe öncülük etmek ancak yola çıkabilme cesaretini gösterip ilk adımı atabilen girişimci ruhlar için mümkün.

Yorumlarınızı bekliyoruz

e-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*